The Lucky Winners " Misz h0neyz 1st Giveaway" are......


Assalamualaikum...
hYe bl0ggers...
 especially f0r c0ntestants " Misz h0neyz 1st Giveaway..."
mst k0rang ternanti2 sapa the lucky winners kan..??
h0neyz p0wn xcited gak nak ann0unce kat k0rang...
hehehe...
saper larh insan2 yg bertuah tue yea??..
j0m3...
meh kita tgk the lucky winners...

seperti yg di janjikan...
h0neyz telah meminta my l0vely m0m untuk mencabut undian...
my m0m mencabut 2 number bertuah...
saper yea...???

::: k0tak undian :::

:: mY l0vely m0m ngah membuat cabutan :::

::: yeay..!! my m0m dah cabut 2 number bertuah...saper yg bertuah tue eyh..?? :::

j0m3...
Let's Check It 0ut..!!
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x
x

::: 1st Lucky Winner :::


 Adyshariz 



::: 2nd Lucky Winner :::





 0kay...
that's all...
h0pefully,k0rang bertuah hati yea...
Lucky Winners sila e-mail kan details[id f0ll0wer,nama penuh,alamat & hp number] ke 
misz_haniez0307@yahoo.com
dgn segera untuk memudahkan urusan hadiah...
thank y0u...
;-)

Bila h0neyz membebel :-
c0ngratz t0 the winners..!!
sesaper yg bel0m j0in c0ntest : 3 in 1,
penyertaan anda amatlah di alu-alukan...
nak j0in,


SaRaNghYe ;-)

Misz h0neyz 1st Giveaway ~ TAMAT ~



Misz h0neyz 1st Giveaway 

TAMAT

sila check nama k0rang di sidebar...
kalau nama k0rang xde,
jgn segan-silu untuk inf0rm di entry nie yea...
nantikan keputusan Misz h0neyz 1st Giveaway 
x lama lg...
my m0m akan wat cabutan...
tungguuuuuu.........
;-)


SaRaNghYe ;-)

Misz h0neyz 1st Giveaway

Assalamualaikum...
hYe bl0ggers!!
 h0neyz wat GA taw...
this is my 1st GA taw...
h0pefully, k0rang sudi j0inlah eyh...
;-)

Photobucket

Syarat2nya tersangatlah mudah...
k0rang mst senang pnya nak j0in...
Nak taw syarat2nya??..


due date : TAMAT



SaRaNghYe ;-)

Update "Misz h0neyz 1st Giveaway "

Assalamualaikum...
hYe...!!
t0 all c0ntestants...
Misz h0neyz 1st Giveaway akan ditutup pada 
21st May 2011[11:59 p.m]
kerana ada beberapa perkara yg tak dpt di elakkan...
harap k0rang alert yea...

f0r th0se yg x j0in Misz h0neyz 1st Giveaway nie lg,
penyertaan anda amatlah di alu2kan...
ada lg 3 ari untuk k0rang j0in...
d0n't w0rry...
hadiah menarik menanti pemenang bertuah...!!
;-)


SaRaNghYe ;-)

CONTEST "..I LOVE MY MOMMA.."



hYe...!!
h0neyz nak j0in c0ntest fr0m

 Preci0us m0ment 

due date : 30th May 2011

 ' I LOVE MY MOMMA '

::: h0neyz yg pkai selendang mer0on :::

Terlalu banyak peng0rbanan mak yg nak diceritakan...
Peng0rbanan yg paling membuatkan h0neyz terharu adalah saat my m0m melahirkan dan membesarkan h0neyz sampai sekarang...
Jika tiada insan yg bernama Faridah ini, 
xkan lahirnya h0neyz di dunia nie...
membesarkan h0neyz dgn penuh kesabaran dan kasih-sayang yg x terbelah bagi...
sanggup menjaga dan melayan kerenah h0neyz...
sentiasa meny0k0ng h0neyz dalam membuat keputusan...
selalu berd0a untuk kejayaan h0neyz di dunia dan di akhirat...
menjadi pendengar yg setia...
sentiasa memberikan nasihat yg baik untuk anaknya...
h0neyz sangat2 menyayanginya...
bagi h0neyz,
"Ibu kita hanya satu...
Tiada gantinya..."

Air Mata Ibu [Siti Nurhaliza]



Apakah sebenarnya
Terbuku dikalbumu
Apakah erti linang airmata di pipimu


Ucapkanlah padaku
Tak bisa kurungkainya
Rahsia yang kau pendam itu


Aku hanya menduga
Tidak mampu merasa

Sebenar-benar perasaanmu

Pengorbanan yang kau lakukan
Untuk dewasakan ku
Pengorbanan yang kau lakukan
Untuk dewasakanku
Hanya bisa ditangguing oleh hati ibu


Namun kupercaya
Takkan terlerai kasih
Ikatan ini takkan putus


Telah kau telan lara
Dan terima segala
Dugaan dan badai yang melanda...
Duhai ibu...

h0neyz tag :-
miss sheyla
Are-da
Liyana Z


* h0neyz j0in c0ntest nie atas Jemputan Penaja...



SaRaNghYe ;-)

Kita terg0l0ng dalam barisan yg mana??..

Asslamualaikum...
hYe..!!
hurmm...
k0rang rasa2nyalah kan, k0rang terg0l0ng dalam barisan mana di akhirat nanti??..
h0neyz p0wn xtaw nak ckp h0neyz di barisan yg mana satu...
Sem0ga kita sempat mem0h0n keampunanNya sebelum menutup mata...
InsyaAllah...
j0m...
 kita baca artikel daripada

Khairul Nazeem Ahmad

Barisan Di Akhirat


Suatu ketika, Muaz b Jabal ra mengadap Rasulullah SAW dan bertanya:
"Wahai Rasulullah, tolong huraikan kepadaku
mengenai 
firman Allah SWT:
"Pada sangkakala ditiup,maka kamu sekalian
 datang berbaris-baris"
Surah an-Naba':18

Mendengar pertanyaan itu, baginda menangis dan
basah pakaian dengan air mata.
Lalu menjawab:"Wahai Muaz, engkau telah bertanyakan kepada aku, 
perkara yang amat besar, bahawa umatku akan digiring,
dikumpulkan berbaris-baris menjadi 12 barisan,
masing-masing dengan pembawaan mereka sendiri...."

Maka dinyatakan apakah 12 barisan tersebut :-

BARISAN 1
Di iring dari kubur dengan tidak bertangan dan berkaki...
Keadaan mereka ini dijelaskan melalui satu seruan
 dari sisi Allah Yang Maha Pengasih:

"Mereka itu adalah orang-orang yang sewaktu hidupnya menyakiti hati jirannya, 
maka demikianlah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN 2
Diiring dari kubur berbentuk babi hutan...
Datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih:

"Mereka itu adalah orang yang sewaktu hidupnya meringan-ringankan solat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN 3
Mereka berbentuk keldai, 
sedangkan perut mereka penuh  dengan ular dan kala jengking...
"Mereka itu adalah orang yang enggan membayar zakat, 
maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."


BARISAN 4
Diiring dari kubur dengan keadaan darah seperti air pancutan keluar dari mulut mereka...
"Mereka itu adalah orang yang berdusta di dalam  jualbeli, 
maka inilah balasannya dan tempat mereka adalah neraka..."

BARISAN 5
Diiring dari kubur dengan bau busuk daripada bangkai... 
Ketika itu 
Allah SWT menurunkan angin sehingga bau busuk itu mengganggu ketenteraman di Padang Mahsyar..."Mereka itu adalah orang yang menyembunyikan perlakuan  derhaka takut diketahui oleh manusia tetapi tidak pula rasa takut kepada Allah SWT,
 maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN 6
Diiring dari kubur dengan keadaan kepala mereka terputus dari badan...
"Mereka adalah orang yang menjadi saksi palsu, 
maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN 7
Diiring dari kubur tanpa mempunyai lidah tetapi dari mulut mereka mengalir keluar nanah dan darah...
"Mereka itu adalah orang yang enggan memberi kesaksian di atas kebenaran, 
maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN 8
Diiring dari kubur dalam keadaan terbalik dengan kepala ke bawah dan kaki ke atas...
"Mereka adalah orang yang berbuat zina, 
maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN 9 
Diiring dari kubur dengan berwajah hitam gelap dan bermata biru sementara dalam diri mereka penuh dengan api gemuruh...
"Mereka itu adalah orang yang makan harta anak yatim dengan cara yang tidak sebenarnya, 
maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN 10
Diiring dari kubur mereka dalam keadaan tubuh mereka penuh dengan penyakit sopak dan kusta...
"Mereka adalah orang yang derhaka kepada orang tuanya, 
maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."


BARISAN 11
Diiring dari kubur mereka dengan berkeadaan buta mata-kepala,
gigi mereka memanjang seperti tanduk lembu jantan, 
bibir mereka melebar sampai ke dada dan lidah mereka terjulur memanjang sampai ke perut mereka dan keluar beraneka kotoran...

"Mereka adalah orang yang minum arak, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka adalah neraka..."

BARISAN 12
Mereka diiring dari kubur dengan wajah yang bersinar-sinar laksana bulan purnama..
Mereka melalui titian sirat seperti kilat...
Maka,
datanglah suara dari sisi Allah Yang Maha Pengasih memaklumkan:
"Mereka adalah orang yang beramal soleh dan banyak berbuat baik.
Mereka menjauhi perbuatan derhaka, mereka memelihara solat
lima waktu, ketika meninggal dunia keadaan mereka sudah
bertaubat, maka inilah balasannya dan tempat kembali mereka
adalah syurga,mendapat keampunan, 
kasih sayang dan keredhaan
Allah Yang Maha Pengasih..."


Jika engkau mahukan kemesraan dengan Allah,
maka garanglah terhadap dirimu sendiri...
Jika engkau merasakan manisnya berhubung dengan Allah,
tahulah engkau betapa peritnya berpisah denganNya.....
Wallahua'alam...



Bila h0neyz membebel :-
sama2lah kita mem0h0n keampunan daripadaNya...
Allah senantiasa memaafkan hamba2nya...
m0ga2 kita terg0l0ng dalan g0l0ngan barisan ke-12...
InsyaAllah...
;-)


SaRaNghYe ;-)

"Just The Way You Are" versi Melayu

Assalamualaikum...
hYe..!!
k0rang pernah dgr x lagu "Just The Way You Are" by Brun0 Mars dalam versi Bahasa Melayu nyanyian Nik Irfan & Caprice??..

xcually lagu nie dah lama dah...
tp h0neyz baru dgr...
lambat sudaa...
hehehe...
tapi...
seri0usly,best k0wt...
thumbs up...!!
klau k0rang xpenah dgr,
meh tgk+dgr lagu nie..
j0m.....
Let's check it 0ut....!!!



best kan3??...
dah larh Nik Irfan tue hands0me...
I like...!!!
hahaha...
meh3...
h0neyz nak cl0sed up sket muka dy...

::: ehsan dari mr. g0ogle :::



Bila h0neyz membebel :-
his real name Nik Irfan Bin Datuk Nik Izani...
h0neyz jln2 kat g0ogle td,ttibe h0neyz jumpa bl0g c0usin Nik Irfan nie...
c0usin dy kata Nik Irfan nie n0w kat Lond0n, UK...
d0ing his Bachel0r Degree in Engineering...
w0ahhhh....
very educated taw...
;-)



SaRaNghYe ;-)

Tentang Aku & Dia

Aslmkm...
hYe dearest!!
ari tue h0neyz ada ckp nak citer kat k0rang tentang h0liday h0neyz dgn my sweetheart kan??..
h0neyz ada menti0n "da sesuatu yg wat h0neyz xsenang duduk...
sampai xde m0od dah nak mandi...
k0rang nak taw ape??..
hmmm...
nnt h0neyz st0ry-m0ry dlm entry seterusnya eyh..".kat SINI...
walaupun k0rang rasa citer tntang h0liday h0neyz nie dah basi...
dah 4 bulan p0wn berlalu...
tp h0neyz xcited gak nak citer...
sbb entry ari tue xde citer tntang my sweetheart...
sja nak wat special entry untuk dy...
hehehe...

0k...
the st0ry begins....

h0neyz dan kngkwn dah plan nak gi Langkawi dari sem lpas lg...
means that masa kte0rg Sem 3[July-Dis'10] larh...
then, h0neyz gitaw larh kat my sweetheart tntang plan kami tue...
mula2 0f c0urse larh dy xbg sbb dy risau...
tak0t pa2 terjadi c0z yg pegi semua perempuan...
nak mnginap plak kat sana..
dy mmg sangat take care...
that's why i like him...!!
hehehe...

tp h0neyz xbleh larh xpegi c0z h0neyz yg arrange h0liday tue...
s0,
i t0ld her i must g0!!
klau k0rang nak taw, h0neyz nie mmg degil sket...
yg dy xbg larh yg h0neyz nak wat...
saja nak mnguji kesabaran dy...
hehehe...
seri0usly, dy mmg se0rang yg sangat penyabar...
sanggup tahan ngn perangai h0neyz yg mcm nie...
g0od2!!
i like!!
;-)

h0neyz ada ajak my sweetheart gi skali...
c0z kngkwn h0neyz ajak BF dy0rg gak...
klau ramai lelaki murah ar sket ar dy0rg nak sewa chalet kat sana...
unf0rtunately, my sweetheart xb0leh j0in sbb dy kan kat Uitm Shah Alam...
ari jumaat masa kte0rg nak pegi tue,dy ada kelas petang...
mlm jumaat tue baru dy nek bas balik Alor Setar...
xsempatlah my sweetheart nak j0in...
huhuhu...

sedey ar gak dy xbley j0in sbb h0neyz h0pe h0neyz bleh spend masa ka sana ngn dy...
yelah...
nak jumpa ngn dy kat ssah...
s0rang kat utara...
s0rang kat selatan...
cuti sem p0wn ssah nak jumpa sbb cuti sama...
cuti sem h0neyz kat penang...
dy kat kedah...
klau nak my sweetheart nak dtg penang p0wn 2 jam baru sampai...
kecian plak nak suruh dy dtg cni...
ja0h kan...
huhuhu...

masa kat sana, kte0rg msg je larh...
tetiba ari ahad pagi, 
masa h0neyz msg ngn dy, dy gtaw h0neyz yg dy nak dtg Langkawi...
mati2 h0neyz xcaya...
dy mana penah gi Langkawi s0rg2...
then, dy ckp seri0usly dy nak dtg Langkawi...
siap suruh tunggu kat Jetty P0int Kuah lagi...
pastu, my sweetheart anta MMS gambar tiket feri yg dy beli...
mmg h0neyz terkejut giler arh kan...
rasa cam my sweetheart wat suprise plak kat h0neyz...
tp perasaan masa tue happy+risau c0z pagi tue h0neyz ngn kngkwn dah planning nak gi Island h0ping...
tak0t xsempat je nak pick up dy kat Jetty p0int tue...

masa h0neyz ngn kngkwn nak sn0rkeling kat Pantai beras basah,
ttiba dy anta msg yg dy dah sampai kat Jetty P0int Kuah, Langkawi...
h0neyz apa lagi,mmg risau gler arh masa tue...
sampai xde m0od nak mandi+sn0rkeling kat ctu...
risau klau jdik pa2 kat my sweetheart...
dy kan xpnah dtg Langkawi...
nsb bek dy sabar menanti...
dkt 3 jam gak ar dy tunggu kat Jetty tue...
cian dy...
nasib baiklah dy x majuk...
klau x,ssahlah h0neyz nak pujuk...
dah ar h0neyz xpandai nak memujuk nie...
huhuhu...

pas kte0rg amik my sweetheart kat jetty,
kte0rg tr0s blik rest h0use...
nak main pantai plak...
j0m...
tgk gambar h0neyz & sweetheart kat Pantai Chenang...



h0neyz ajak dy mandi skali xnak...
tak0t air larh tue...
hahaha...

as menti0n at the previ0us entry, ari ahad [31st January 2011] birthday eida...
s0,mlm tue kite0rg nak celebrate birthday dy...
malam tue kite0rg gi sh0pping kat Pekan Kuah dlu...
kngkwn h0neyz nak sh0pping c0klat xabis lg...
h0neyz p0wn teman sweetheart beli c0klat+kain batik untuk ibunya...
smpai kedai nak tutup,baru kte0rg gerak dr pekan tue...
then, kt0rg celebrate birthday eida kat kedai makan...

::: dlm bnyk2 gambar, h0neyz paling suka gmbar yg nie ;-) :::

es0knya ari last kte0rg kat Langkawi...
pagi2 my sweetheart dah ajak dating kat tepi pantai...
nak tgk matahari terbit...
apa lg h0neyz p0wn pulun ar kunci jam...
k0n0n2 nak bangun awal...
tgk2 dy yg kejutkan h0neyz...
nasiblah sempat dating kat tepi pantai smbil tgk matahari terbit...
mmg r0mantik abes ar masa tue...
hahaha...

::: nie gmbar paling h0neyz ska...pndai bet0l my sweetheart amik ;-) :::

lepas kte0rg dating kat tepi pantai,
my sweetheart ajak h0neyz gi breakfast berdua kat kedai...


 ::: sengih2 :::
::: geram bt0l h0neyz kat dy nie...ske amik gambar xtgk kamera..huhuhu :::

dah kenyang makan r0ti telur+mil0 ais kat Rest0ran T0mat0,
kte0rg gi Underwaterw0rld plak...
just me & him ;-)
xcually,nie 1st time h0neyz gi Underwaterw0rld...
sebel0m2 nie gi Langkawi,xpenah p0wn h0neyz gi Underwaterw0rld...

 ::: chantek kan?? ;-) :::

::: anjing laut :::

::: ch0mey2 penguin nie...rasa cam nak bwk blik satu je...hehehe :::

 ::: grrrrr....sejuknya kat antartika nie :::

 ::: my sweetheart ♥ :::

::: with my sweet :::

lepas penat h0neyz ngn sweetheart t0ur satu Underwaterw0rld tue,
kte0rg gi s0uvenir gift sh0p...
saja gi jln2...
ttiba my sweetheart tnya h0neyz xnak beli pa2 ke...
dy nak belikan untuk h0neyz sbagai kenangan kte0rg kat sana...
h0neyz ckp kat dy h0neyz nak penguin yg ch0mel tue...
xcually,h0neyz mmg dah aim penguin bear tue...
tgk2 dy nak belikan untuk h0neyz...
mmg ser0n0k gler larh kan...
hehehe...

::: nie larh pengiun yg my sweetheart bg kat h0neyz... h0neyz bg nama Mr. Pingu...hehehe :::

::: nie plak s0uvenir yg my sweetheart bg kat my m0m...FM Underwaterw0rld :::

Last skali, my sweetheart & kengkwn anta h0neyz ke airp0rt...
mmg ser0n0k gler arh dpt spent masa kat Langkawi ngn sweetheart & kngkwn h0neyz...
mmg pengalaman manis yg xdpt h0neyz lupakan smpai bila2...
thanks t0 my sweetheart & my fwenz...!!!
mmmuuuaaahhh...!!!!


bila h0neyz membebel :-
bilalah lg dpt spend masa camnie ngn  my sweetheart & my l0vely fwenz ...



SaRaNghYe ;-)

Zaman Batu Satu Pemb0h0ngan...!!!!


Assalamualaikum...
hYe dearest!!
k0rang mest terkejut baca title entry h0neyz nie kan...??
hmmm....
k0rang percaya x Zaman Batu...??
Zaman Mes0litik....
Zaman Paleolitik....
Zaman Ne0litik....
Zaman L0gam.....??
mstlah ada sesetengah daripada k0rang percaya kan??..
sbb kter penah blajar tentang SEJARAH nie masa sk0lah menengah...
xkan k0rang lupa k0wt??..
xcually,msa sk0lah menengah h0neyz minat sgt sbjek sejarah taw...
sbb kter b0leh taw tentang Sejarah zaman silam...
ada satu pepatah yg h0neyz xbleh lupa sampai sekarang...
h0neyz baca pepatah nie dlm buku teks f0rm bape ntah..
xingt plak...
almaklumlah...
dah lama tnggalkan zaman sk0lah...
ayatnya lebih kurang camnie...
" Jika Kita Melupakan Sejarah, Maka Kita akan Mengulanginya lagi..."
h0neyz x ingt sgt...
tp lebih kurang larh...
huhuhu...

s0,knapa h0neyz Zaman Batu Satu Pemb0h0ngan??..
padahal kita kan dah blajar tntang sejarah nie...
hmmm....
k0rang penah tgk vide0 tentang Dunia Akhir Zaman kat y0utube??..
klau k0rang x penah,meh h0neyz nak tunjukkan vide02 nie kat k0rang...

::: Dunia Akhie Zaman Part 1 :::

::: Dunia Akhir Zaman Part 2 :::

k0rang dah tgk??..
k0rang mst dah faham kan apa yg h0neyz kata??..
k0rang b0leh gak baca kisah nie kat dlm  buku yg bertajuk " ZAMAN BATU : SATU PEMBOHONGAN SEJARAH " oleh HARUN YAHYA
kalau malas @ xsempat nak gi kedai buku, k0rang bleh je d0wnl0ad buku tue kat internet...
sekarang kan zaman IT...
semua di tangan anda...
;-)
h0neyz p0wn baca buku tue kat internet je...
website dy h0neyz lupa larh...
h0neyz dah d0wnl0ad buku tue lama dah...
dah xingt...
huhuhu...


Bila h0neyz membebel :-
Selamat menghayati vide02 tue...
Renung2kan dan Selamat Beramal...
;-)



SaRaNghYe ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
COPYRIGHT@SEGALA YG TERCATAT DI ATAS ADALAH HAK MILIK MISZ HONEYZ